High Quality Learning is a dynamic, inquiry-driven, and student-centered process that fosters conceptual understanding and lifelong learning. It provides rich learning experiences inspired by curiosity, guided by inquiry, and supported by a variety of resources and dynamic teaching strategies, ensuring that all students, regardless of their backgrounds or abilities, have equitable access to these opportunities. Through immersive and engaging experiences, students explore complex concepts and environments in novel ways.
This process empowers students to develop Approaches to Learning (ATL) skills, cultivate global and digital citizenship, and take meaningful action in their communities. High Quality Learning ensures that each learner achieves their full potential while also building vital life skills, critical thinking, and intercultural understanding for holistic development.
Regular assessment practices are integrated to monitor student progress, provide feedback, and inform instructional decisions, ensuring that all learners are supported on their individual journeys. Learners are encouraged to work independently and collaboratively in a respectful environment where their voices, choices, and agency are honored. Through this, students become responsible, internationally minded individuals who engage with real-world challenges and contribute positively to society
التعلم عالي الجودة هو عملية ديناميكية قائمة على الاستقصاء ومتمركزة حول المتعلم، تعزز الفهم المفاهيمي والتعلم مدى الحياة. توفر هذه العملية تجارب تعليمية غنية مستلهمة من الفضول، وموجهة بالاستقصاء، ومدعومة بمجموعة متنوعة من الموارد والاستراتيجيات التعليمية الديناميكية. ومن خلال تجارب غامرة وجاذبة، يستكشف الطلاب مفاهيم معقدة وبيئات جديدة بطرق مبتكرة.
تمكن هذه العملية الطلاب من تطوير مهارات طرق التعلم (ATL)، وتنمية المواطنة العالمية والرقمية، واتخاذ إجراءات ذات مغزى في مجتمعاتهم. يضمن التعلم عالي الجودة أن يحقق كل متعلم أقصى إمكاناته، مع بناء مهارات حياتية حيوية، وتفكير نقدي، وفهم بين ثقافي من أجل تنمية شاملة.
يُشجع المتعلمون على العمل بشكل مستقل وتعاوني في بيئة يسودها الاحترام، حيث يتم تقدير أصواتهم واختياراتهم ووكالتهم. ومن خلال ذلك، يصبح الطلاب أفرادًا مسؤولين وذوي تفكير عالمي، يتفاعلون مع تحديات العالم الحقيقي ويساهمون بشكل إيجابي في المجتمع.
Global citizenship is the awareness, understanding, and appreciation of the wider world and the responsibilities individuals have within it. It involves actively engaging with local and global communities, collaborating with others, and taking meaningful action to create a more just, peaceful, and sustainable world.
At JKS, learners develop the knowledge, skills, and values necessary to think critically, act ethically, and foster interconnectedness among diverse cultures and societies. Through empathy, respect, and responsible decision-making, they contribute to building an inclusive and thriving global community.
المواطنة العالمية هي الوعي والفهم والتقدير للعالم الأوسع والمسؤوليات التي يتحملها الأفراد ضمنه. وتتضمن المشاركة النشطة في المجتمعات المحلية والعالمية، والتعاون مع الآخرين، واتخاذ إجراءات هادفة لخلق عالم أكثر عدلاً وسلامًا واستدامة.
في مدرسة JKS، يطور المتعلمون المعرفة والمهارات والقيم اللازمة للتفكير النقدي، والتصرف بأخلاقية، وتعزيز الترابط بين الثقافات والمجتمعات المتنوعة. ومن خلال التعاطف والاحترام واتخاذ قرارات مسؤولة، يساهمون في بناء مجتمع عالمي شامل ومزدهر.
Intercultural Education involves acquiring knowledge, skills, and values that foster a deep understanding and appreciation of one’s own culture while demonstrating respect for the distinct characteristics of other cultures. It promotes mutual understanding through critical thinking, reflection, and meaningful dialogue, enabling individuals to recognize and challenge biases. By encouraging multilingualism, global awareness, and experiential learning, intercultural education prepares students to communicate effectively and collaborate in diverse environments. The goal is to eradicate all forms of racism, discrimination, and prejudice by cultivating empathy, humility, sensitivity, and tolerance, ensuring equity and social justice for all.
يتضمن التعليم بين الثقافات اكتساب المعرفة والمهارات والقيم التي تعزز فهمًا عميقًا وتقديرًا لثقافة الفرد، مع إظهار الاحترام للسمات المميزة للثقافات الأخرى. ويعزز الفهم المتبادل من خلال التفكير النقدي، والتأمل، والحوار الهادف، مما يمكّن الأفراد من التعرف على التحيزات وتحديها. ومن خلال تشجيع التعددية اللغوية، والوعي العالمي، والتعلم القائم على الخبرة، يُعد التعليم بين الثقافات الطلاب للتواصل الفعال والتعاون في بيئات متنوعة.
الهدف هو القضاء على جميع أشكال العنصرية والتمييز والتحامل من خلال تنمية التعاطف، والتواضع، والحساسية، والتسامح، وضمان العدالة الاجتماعية والإنصاف للجميع.
At JKS, digital citizenship is the responsible, ethical, and safe use of digital technologies. It involves respectful online behavior, critical thinking, digital literacy, cybersecurity awareness, and adherence to laws and ethical guidelines.
Good digital citizenship empowers JKS students to engage positively, connect with one another, empathize with others, and build meaningful relationships through digital tools. Bad digital citizenship, on the other hand, includes cyberbullying, irresponsible social media usage, and a lack of awareness about safe Internet practices.
JKS students are expected to protect their personal information and that of others, contribute to a safe and inclusive online environment, and use technology in ways that promote learning, collaboration, and responsible participation in the digital world.
في مدرسة JKS، تعني المواطنة الرقمية الاستخدام المسؤول والأخلاقي والآمن للتقنيات الرقمية. وتشمل السلوك المحترم عبر الإنترنت، والتفكير النقدي، والثقافة الرقمية، والوعي بالأمن السيبراني، والالتزام بالقوانين والإرشادات الأخلاقية.
تمكّن المواطنة الرقمية الجيدة طلاب JKS من التفاعل الإيجابي، والتواصل مع الآخرين، والتعاطف معهم، وبناء علاقات ذات مغزى من خلال الأدوات الرقمية. في المقابل، تشمل المواطنة الرقمية السيئة التنمر الإلكتروني، والاستخدام غير المسؤول لوسائل التواصل الاجتماعي، ونقص الوعي بممارسات الإنترنت الآمنة.
من المتوقع أن يحمي طلاب JKS معلوماتهم الشخصية ومعلومات الآخرين، وأن يساهموا في بيئة إلكترونية آمنة وشاملة، وأن يستخدموا التكنولوجيا بطرق تعزز التعلم والتعاون والمشاركة المسؤولة في العالم الرقمي.
At Jeddah Knowledge International School (JKS), well-being is a holistic state encompassing emotional, mental, social, physical, and intellectual health. It reflects an individual’s ability to recognize and manage emotions, build positive relationships, maintain physical health, engage meaningfully in learning, and adapt to life’s challenges with resilience and confidence. Through a whole-school, tiered approach, JKS embeds well-being into classroom practices, curriculum, leadership, staff development, and family engagement. We aim to cultivate a caring, inclusive, and mindful environment where all community members feel supported, heard, and empowered to thrive.
في مدرسة جدة العالمية (JKS)، تُعدّ الصحة الشاملة حالة متكاملة تشمل الصحة العاطفية والعقلية والاجتماعية والجسدية والفكرية. وهي تعكس قدرة الفرد على التعرف على مشاعره وإدارتها، وبناء علاقات إيجابية، والحفاظ على صحة بدنية جيدة، والمشاركة الفعالة في عملية التعلم، والتكيف مع تحديات الحياة بمرونة وثقة.
من خلال نهج شامل ومُهيكل على مستوى المدرسة ككل، تدمج JKS الصحة الشاملة في الممارسات الصفية، والمناهج الدراسية، والقيادة، وتطوير الموظفين، ومشاركة الأسر.
نهدف إلى غرس بيئة قائمة على الرعاية، والشمولية، والوعي، حيث يشعر جميع أفراد المجتمع بالدعم، والتقدير، والتمكين لتحقيق الازدهار.