Guiding Statement

Philosophy

Exemplifying our commitment to intercultural education, academic excellence, high-quality learning, global citizenship, and belief in the importance of a well-rounded education, we integrate the academic curriculum with the development of lifelong skills, values and attributes so as to nurture the well-being and holistic development of our students. We aim to provide a structured environment for each student to develop respect for all cultures to achieve full educational and personal potential in a constantly changing world.

Objectives

JKS is committed to developing the following 21st Century skills:

· Developing students’ enthusiasm for high quality learning through independent, critical and creative thinking.

· Developing students’ knowledge and skills necessary for a successful post-secondary education.

· Improving students’ achievements based on data gathered through internal and external assessments.

· Developing students as holistic thinkers with the disposition, and values required of responsible global citizenship.

· Providing students with opportunities to develop essential literacy skills including information, media and technology literacy.

· Developing a high-quality, safe learning environment where students exercise their right to express their voice, choice and opinions.

· Developing students’ appreciation and respect for their own language and the language of others to gain a better understanding and respect for all people with whom they share the planet.

· Supporting students’ mental and physical well being, including safeguarding by developing the school’s facilities and resources and maintaining relationships with neighboring communities and organizations.

· All stakeholders play a role in creating an intercultural learning environment of mutual respect where everyone is treated with respect, empathy, and dignity.

· Providing opportunities for students to develop their talents and nurture their well-being through the school’s curricular and co-curricular activities.

· Valuing all students regardless of differences in their abilities, background, and beliefs.

· Encouraging self-development and lifelong learning skills in all members of the community.

Beliefs

·Students deserve an excellent holistic education which will allow them to reach their unique potential.

· Bridging the gap between a child’s potential and his/her actual achievement is our constant challenge and commitment.

· A community that encourages self-development and lifelong learning, provides benefits for both the individual and the global community.

الفلسفة:

تجسيدًا لالتزامنا بتقديم تعليم عالمي، متعدد الثقافات، ذو جودة عالية، ولإيماننا بأهمية التعليم الشامل ، فإننا نسعى لدمج المناهج الأكاديمية مع تطوير المهارات والقيم والسمات مدى الحياة، من أجل التطوير الشامل لطلابنا. هدفنا هو توفير بيئة منظمة لكل طالب لتعزبز الاحترام المتبادل لجميع الثقافات ولتحقيق إمكانات تعليمية وشخصية كاملة في عالم متغير بصورة دائمة.

الأهداف:

تلتزم مدرسة المعرفة العالمية بجدة بتطوير مهارات القرن الحادي والعشرين، وهي كالتالي:

· إثارة حماس الطلاب عن طريق تطوير التعلم من خلال التفكير المستقل والنقدي والإبداعي.

· تطوير المعارف والمهارات اللازمة لدى الطلاب للحصول على تعليم ناجح بعد المرحلة الثانوية.

· تحسين إنجازات الطلاب من خلال البيانات والمعلومات التي يتم جمعها عن طريق عمليات التقييم الداخلي والخارجي.

· تطوير الطلاب كمفكرين عالميين مزودين بالعلم والمعرفة والمهارات والاتجاهات والقيم المطلوبة لمواطنين يشعرون بالمسؤولية في مجتمع عالمي.

· تزويد الطلاب بفرص تعمل على تنمية مهارات القراءة والكتابة الأساسية بما في ذلك المعرفة الإعلامية والتكنولوجية.

· غرس الثقة في نفوس الطلاب لكي يمارسوا حقهم في التعبير عن آرائهم ويتبادلون المعلومات في بيئة آمنة.

· توفير بيئة مناسبة للطلاب باستخدام لغتهم الخاصة والعمل على تطويرها مع الحفاظ على هويتهم واحترام الثقافات الأخرى لخلق فهم متبادل يسوده الاحترام المتبادل لجميع من يشاركون معهم الكوكب.

· دعم الطلاب لتنمية صحتهم العقلية والبدنية وذلك من خلال الاهتمام بمرافق المدرسة ومصادرها وممارسة الأنشطة المدرسية المنهجية واللامنهجية والحفاظ على العلاقات مع المجتمعات والمنظمات المجاورة.

· خلق جو من الاحترام المتبادل والتواصل المفتوح، حيث يتم التعامل مع الجميع داخل المجتمع المدرسي باحترام وتعاطف وأمانة.

· تطوير شخصية الطلاب، مواهبهم، وقدراتهم العقلية والبدنية من خلال الأنشطة المدرسية المنهجية واللامنهجية.

· معاملة جميع الطلاب على قدم المساواة بغض النظر عن الاختلافات في قدراتهم، وسلوكهم، وأصولهم ومعتقداتهم.

· تشجيع التطوير الذاتي والتعلم مدى الحياة لجميع أعضاء المجتمع المدرسي.

المعتقدات:

· يستحق طلابنا تعليمًا أكاديميًا متميزًا ليتمكنوا من تحقيق أقصى إمكانياتهم.

· سد الفجوة بين إمكانيات الطالب وإنجازاته الفعلية، وهذه رؤيتنا التي نحرص على تحقيقها والالتزام بها.

· العمل على تطوير الذات والتعلم المستمر الذي ينعكس على الفرد والمجتمع المحلي والعالمي.